Grattis Nemo!!

Grattis min käraste kille på din 10 årsdag!!!

https://i0.wp.com/i135.photobucket.com/albums/q121/susannaskoglund/nemomidsommar20112.jpg

Kapten Nemo eller LP1 LP2 TJH(bev) NORDJV-03 Jillis som han heter officiellt.

https://i0.wp.com/i135.photobucket.com/albums/q121/susannaskoglund/nemommidsommar2011-1.jpg

Hunden som aldrig varit sjuk en dag i sitt liv.

https://i0.wp.com/i135.photobucket.com/albums/q121/susannaskoglund/nemo18april20112.jpg

 

https://i0.wp.com/i135.photobucket.com/albums/q121/susannaskoglund/nemo18april20111.jpg

Nemo har vid två tillfällen jobbat på Muskö som en riktig bevakningshund. Han hjälpte till med utbildning av hundförare i militären. Sov i hundgård och tjänade egna pengar vid de tillfällena. 60kr om dagen om jag minns rätt + mat. Han är en härlig bevakningshund, dock lite annorlunda mot de som militären ser allra mest.  Killen som körde Nemo hade nog förväntat sig en rottis eller en schäfer men fick en svart och vit Ferrari i kopplet, hihi. Han berättade hur han låg raklång efter Nemo i spårlinan, inte rikigt berädd på den starten. Haha ja och så tränade de agility en dag också. Efter som Nemo tävlade agility så gav han nog en riktig uppvisning även där.

Nemo var hunden som flyttade in då jag inte hade någon annan hund att tävla och träna då Lotus var sjuk. En valpannons på redan leveransklara valpar och ett besök som resulterade i att en valp följde med mig hem bums den kvällen i snöstormen i början på februari. En valp som aldrig sov och ständigt var på jakt efter något att bita sönder. En hund som aldrig får nog. En vallhund som var alldelles för mycket vallhund för mig som nybörjare, en hund med vilja av stål, en rejäl bordercollie helt enkelt som gett mig mina gråa hårstrån. Men han är så go den killen och han älskar sin matte högst av allt här på jorden precis som det ska vara. En speciell hund som har en speciell plats i mitt hjärta.

Kapten Nemo min fina lilla kille

nemovalp2

nemo2

nemohuvud1nemohuvud2

Nemo med sin mamma Jill

Nemoojill

Tijah som valp drar Nemo i örat.

13aug 2005 008

10 år går så fort…

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.